FAQ
Wij trachten onze website steeds zo informatief mogelijk te maken. U kunt de zoekmachine hieronder gebruiken of de onderwerpen overlopen met de meest gestelde vragen. Mocht uw specifieke vraag alsnog niet beantwoord zijn, dan kunt u contact opnemen met ons en helpen wij u zo snel mogelijk verder!
Zoekresultaten voor uw zoekopdracht.
Terug naar alle vragenMeer info over mijn abonnement
Aanpassing of correctie van gegevens
Wenst u een aanpassing of correctie te laten doorvoeren van uw abonnementsgegevens?
Dit kan via de "Beheer mijn abonnement" module van de Klantendienst.
Hiervoor dient u aangemeld te zijn op de website www.abonnementen.be. U kunt op onze website aanmelden met dezelfde registratie als de registratie die u gebruikt om uw magazine online te lezen.
Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?
U kunt uw abonnement stopzetten door te bellen naar onze Klantendienst op 078 35 33 13. Hou alvast uw abonnementsnummer bij de hand. Uw abonnement wordt stopgezet op het einde van de periode waarvoor werd ingeschreven.
Let wel: sommige abonnementen worden afgesloten voor een minimum periode. Via de "Beheer mijn abonnement" module van de klantendienst kan u nagaan wat de einddatum is van het contract en tot welke datum u reeds betaald heeft. Als uw verplichte inschrijvingsperiode nog niet volledig betaald is, kunt u uw abonnement nog niet stopzetten. U wordt hiervan op de hoogte gebracht door onze abonnementenservice.
Hoe werkt een geschenkabonnement?
Bij een geschenkabonnement worden zowel de gegevens van de abonnee (diegene die het abonnement zal ontvangen), als van de schenker (diegene die het abonnement betaalt) opgevraagd.
De e-mails met bevestiging van de aanvraag en inschrijving van het abonnement worden naar de schenker gestuurd.
Wij nemen geen rechtstreeks contact op met de abonnee zelf.
De ontvangst van de aanvraag van het abonnement wordt onmiddellijk per e-mail bevestigd. Deze mail bevat een voorlopig ordernummer, maar nog niet het definitieve abonneenummer. Bij inschrijving in ons abonnementensysteem krijgt de schenker van het abonnement een tweede e-mail met de definitieve gegevens. Deze e-mail vermeldt onder meer het abonnementsnummer en de datum waarop de abonnee het eerste nummer mag verwachten.
Indien het gaat om een abonnement met welkomstgeschenk, dan wordt dit geschenk automatisch naar de betaler van het abonnement gestuurd. Als u dit zou wensen te wijzigen, kunt u de abonnementenservice hierover contacteren.
Een geschenk wordt binnen de 4 weken na ontvangst van de betaling verstuurd.
Kan ik mijn abonnement tijdelijk laten onderbreken?
Gaat u met vakantie of wenst u om een andere reden uw abonnement gedurende een bepaalde periode te onderbreken? Dit kan via de "Beheer mijn abonnement" module van de klantendienst.
Uw abonnement wordt tijdelijk stopgezet gedurende de opgegeven periode. Uw abonnement wordt automatisch verlengd met eenzelfde periode.
U kan geen meerdere periodes gelijktijdig ingeven.
Gedurende de tijdelijke onderbreking heeft u geen toegang tot de digitale diensten.
Problemen met de bezorging van een abonnement?
Heeft u uw magazine of krant niet, te laat of beschadigd ontvangen? Signaleer ons het probleem via de "Beheer mijn abonnement" module van de Klantendienst, dan doen wij het nodige om het probleem te verhelpen.
Waar vind ik mijn abonnementsnummer?
Uw abonnementsnummer is een getal van 7 cijfers. Het is nuttig uw abonnementsnummer in alle communicatie met Abonnementen.be te vermelden. Dit laat ons toe sneller op uw vraag te antwoorden. Ook voor de online toegang op de website van het magazine, of om deel te nemen aan de wedstrijden, is het vereist dat u het abonneenummer in uw registratie activeert.
Na aanvraag van een abonnement via Abonnementen.be sturen wij u, na inschrijving van het abonnement, een e-mail met de voornaamste gegevens rond het abonnement. Deze e-mail bevat uw abonnementsnummer.
De meeste van onze titels worden verstuurd onder plastic verpakking. Het abonnementsnummer staat links bovenaan op de folie of boven uw naam.
Afhankelijk van de wijze waarop u uw abonnement betaalt, kan u het abonnementsnummer ook terugvinden op overschrijvingsformulieren of andere betaaldocumenten.
Wanneer ontvang ik mijn welkomstgeschenk?
Sommige aanbiedingen geven recht op een welkomstgeschenk. Welkomstgeschenken worden verstuurd binnen de 4 weken nadat de betaling door ons ontvangen is.
Wanneer start het abonnement?
Indien u een nieuw (geschenk)abonnement aanvraagt via Abonnementen.be sturen wij u na inschrijving van het abonnement een e-mail met de voornaamste gegevens rond het abonnement. In deze e-mail vindt u de datum van het eerste nummer.
Wat met printabonnementen buiten België?
De aanbiedingen en prijzen op Abonnementen.be zijn enkel geldig in België.
Wenst u een printabonnement naar een adres buiten België te laten versturen? Neem contact op via dit formulier, of bel naar het nummer 078 353.313. Wij bezorgen u aangepaste prijzen en voorwaarden.
Wat te doen bij tijdelijke adreswijziging?
Gaat u met vakantie en wilt u uw magazine naar uw vakantieadres laten sturen? Of verblijft u op een ander adres? Wenst u uw magazine naar vrienden of familie te sturen?
Dit kan als u de tijdelijke adresgegevens (minimum 2 weken op voorhand) via de "Beheer mijn abonnement" module van de Klantendienst doorgeeft. Voor adressen in België is deze dienst volledig gratis.
Voor verzending naar het buitenland neemt u contact op met onze Klantendienst of belt u het nummer 078 353.313.
Wat te doen bij verhuis?
Verhuist u binnenkort ? Geef dan (minimum 2 weken op voorhand) via de "Beheer mijn abonnement" module van de klantendienst uw nieuwe adresgegevens door, dan zorgen wij dat u uw magazine vanaf de gewenste datum op uw nieuw adres ontvangt. Verhuist u naar het buitenland en wenst u uw abonnement naar een adres buiten België te laten versturen ? Neem dan contact op met onze klantendienst via dit formulier, of bel het nummer 078 353.313.
Digitale toegang
Hoe kan ik als abonnee mijn digitale toegang activeren op tablet of smartphone?
U downloadt éénmalig de applicatie voor iPad of Android-tablet. Hier kunt u zich aanmelden met uw gegevens.
Bent u nog niet geregistreerd en moet uw digitaal abonnement nog gekoppeld worden?
Bovenaan op de website van uw magazine vindt u volgend logo:
Als u hierop klikt, krijgt u een pop-up om aan te melden of de registratie aan te maken als nieuwe gebruiker.
Als abonnee heeft u toegang tot de content in de applicatie op maximaal 3 devices.
Hoe kan ik de + artikelen lezen?
Ontvangt u de nieuwsbrief en wenst u het + artikel verder te lezen? Klik dan op ‘Al toegang of abonnee’.
U kunt zich als bestaande gebruiker aanmelden met uw e-mailadres en wachtwoord.
Om de +-artikelen te kunnen lezen moet u er wel voor zorgen dat u aanmeldt met de registratie waarin ook uw abonneenummer geactiveerd is.
Ik heb al een digitaal abonnement maar wil ook een print-abonnement. Hoe schakel ik om?
Dit kan door onze Klantendienst te contacteren of te bellen naar 078 35 33 13. Zij helpen u graag verder.
U hebt een registratie en u bent aangemeld, maar u kan uw magazine niet online lezen.
U dient de digitale diensten te koppelen aan uw registratie.
Klik op volgend icoon met daarnaast uw naam:
Dit vindt u bovenaan op de website. Via ‘mijn abonnement koppelen’ kunt u uw abonneenummer activeren in uw registratie.
Aanmelden
Bij het opvragen 'wachtwoord vergeten' geef ik mijn e-mailadres op. Ik krijg de melding 'E-mailadres is niet correct geformatteerd.'
Controleer of er geen fout staat in uw e-mailadres. Een spatie op het eind van uw e-mailadres kan een foutmelding geven.
Als dit een nieuw e-mailadres is, dat u wel geregistreerd heeft, maar nog niet geactiveerd, dan kunt u een nieuwe activatiemail aanvragen. Let op: de link in deze mail is slechts 24 uur beschikbaar om aan te klikken.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?
Ga naar de site en klik rechtsboven op ‘Aanmelden’. In het aanmeldscherm klikt u op de link "Wachtwoord vergeten" die u vindt boven de knop "aanmelden". Vul uw e-mailadres in en klik op bevestigen.
U ontvangt op dit e-mailadres een e-mail waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.
Let op: de link in deze mail is slechts 24 uur actief.
Ik heb een e-mail aangevraagd om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen, maar ik heb deze niet ontvangen.
Controleer of de e-mail niet in uw ‘spam map’ of ‘verwijderde items’ terecht is gekomen.
Mogelijk had u toch nog geen registratie, u kan proberen een nieuw registratie aan te maken. Krijgt u daar de melding dat er toch al een registratie bestaat met het e-mailadres, contacteer dan onze Klantendienst of stuur een e-mail naar naar onlineservice@abonnementen.be.
Ik kan niet aanmelden, want ik krijg de melding dat mijn browser third party cookies blokkeert. Wat kan ik hieraan doen?
Wat zijn cookies?
Cookies zijn bestanden die worden gemaakt door websites die je bezoekt. Ze verbeteren de online functionaliteit door browsegegevens op te slaan. Met cookies kunnen sites je ingelogd houden, je sitevoorkeuren onthouden en lokaal relevante content aan je leveren.
Cookies bevatten geen virussen en ze kunnen uw pc geen schade berokkenen
Welke Cookies aanzetten voor het gebruik van deze site?
Hieronder leest u hoe u cookies toelaat bij de meest voorkomende browsers. Staat uw browser er niet bij? Raadpleeg dan de Help-functie van uw browser.
Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Klik op het icoon met daarnaast uw naam:
Dit vindt u bovenaan op de website. Via ‘wachtwoord wijzigen’ kan u een nieuw wachtwoord ingeven.
Waar kan ik mij aanmelden in de app?
Download de gratis app voor tablet of smartphone in de Apple Store of Google Play Store.
U opent de app.
Bent u abonnee en heeft u reeds een registratie, klik dan op ‘aanmelden’
U vult uw e-mailadres en wachtwoord in waarmee u geregistreerd bent.
U klikt op ‘aanmelden’.
Heeft u nog geen registratie? Lees : Hoe kan ik mij registreren?
Waar kan ik mij aanmelden op de site?
Bovenaan op de website van uw magazine vindt u de knop:
Als u hierop klikt, krijgt u een pop-up om aan te melden.
U kan ook aanmelden met een social media account van Facebook of Linked in.
Heeft u nog geen registratie en wenst u een traditionele registratie met wachtwoord aan te maken, klik dan onderaan de pop-up op Registreer nu.
Waarom moet ik mij aanmelden als abonnee?
Als abonnee heeft u onbeperkt toegang tot:
- de + zone, indien van toepassing voor uw magazine of krant
- het online magazine, indien van toepassing voor uw magazine of krant
- het archief
Daarnaast kunt u ook deelnemen aan de wedstrijden.
Registreren
Hoe kan ik mij registreren?
U kan een registratie aanmaken door u aan te melden op de site van de krant of het magazine.
Klik op 'Aanmelden' rechtsboven. U krijgt een pop-up om aan te melden.
U kan ook aanmelden met een social media account van Facebook of Linked in.
Heeft u nog geen registratie en wenst u een traditionele registratie met wachtwoord aan te maken, klik dan onderaan de pop-up op Registreer nu.
Vul de nodige gegevens in en klik op ‘registreren’.
U ontvangt ter bevestiging een activatiemail. Als u op de link in de mail klikt, is uw registratie geactiveerd en kunt u aanmelden op al onze websites.
Ik wil dat mijn registratie verwijderd wordt.
Hiervoor gaat u naar myaccount.roularta.be. Onder menu-item “mijn account” gaat u naar “aanmeldgegevens”. Klik daarna op “account deactiveren”.
Ik wil een registratie aanmaken maar ik krijg de volgende boodschap: "Er bestaat al een registratie met dit e-mailadres"
U heeft in het verleden al een registratie aangemaakt op dit e-mailadres.
Indien u uw wachtwoord niet meer weet, dan kunt u in het aanmeldscherm klikken op 'Wachtwoord vergeten'.
Is uw e-mailadres niet meer in gebruik of gebruikt u liever een ander e-mailadres? Maak een nieuwe registratie aan met het gewenste e-mailadres.
Ik wil me in - of uitschrijven voor een nieuwsbrief.
Inschrijven op een nieuwsbrief kan via de website van het magazine. Onderaan de website, in de grijze balk, klikt u bij “Nieuwsbrief” op “inschrijven”. Bent u nog niet aangemeld, dan zal u gevraagd worden aan te melden. Heeft u nog geen registratie, maak dan een nieuwe registratie aan. U kan dan kiezen uit de lijst met nieuwsbrieven welke u wenst te ontvangen.
U kan steeds uitschrijven in de ontvangen nieuwsbrief. De link om uit te schrijven staat onderaan de nieuwsbrief.
U kan ook in- en uitschrijven voor nieuwsbrieven door aan te melden op de website met uw e-mailadres en wachtwoord, klik op (met uw naam er naast indien u al aangemeld bent). In het menu dat zicht opent kiest u voor nieuwsbrieven beheren. U kan de gewenste nieuwsbrieven aanvinken of uitvinken.
Ik wil mijn gegevens aanpassen.
U kunt uw gegevens steeds zelf aanpassen. Daarvoor meldt u zich aan op de website met uw e-mailadres en wachtwoord. Vervolgens klikt u op het icoontje met uw naam. U krijgt dan een pop-up waar u de gegevens en de nieuwsbrieven kunt aanpassen.
Wijzigt u uw e-mailadres of wachtwoord? Dan moet u zich de volgende keer aanmelden op de website of in de app met uw nieuwe gegevens.
Opgelet: gegevens die u hier wijzigt, zijn enkel wijzigingen in de online registratie. Het wijzigen van abonnementsgegevens doet u via Beheer abonnementen. Meer informatie hierover vindt u in deze FAQ onder de rubriek 'meer info over mijn abonnement'.
Meer info over Abonnementen.be
Hoe werkt het aanvragen van een abonnement via Abonnementen.be?
Op de homepagina kiest u de titel waarop u een abonnement wenst.
Vervolgens duidt u aan op welke aanbieding u wenst in te gaan. Afhankelijk van de aanbieding die u kiest zijn volgende betaalwijzen mogelijk :
- Betaling via domiciliëring
- Betaling via overschrijving
- Betaling via creditcard
- Betaling via homebanking
Voor de online betalingen werkt abonnementen.be samen met het gespecialiseerde bedrijf Ingenico. De afhandeling van uw bestelling gebeurt volledig op hun beveiligde servers.
De aanvraag van uw abonnement wordt onmiddellijk per e-mail bevestigd. In deze mail krijgt u ook een voorlopig ordernummer mee.
Bij inschrijving in ons abonnementensysteem krijgt u een tweede e-mail met de definitieve gegevens van uw abonnement, zoals uw abonnementsnummer en de datum waarop u het eerste nummer mag verwachten.
Bij vragen of problemen kan u steeds contact met ons opnemen via dit formulier.
Wat is abonnementen.be?
Abonnementen.be is de online abonnementenservice van Roularta Media Group.
Via de site kan u nieuwe abonnementen op onze titels aanvragen, en indien gewenst online betalen via creditcard of homebanking.
Als abonnee kan u op Abonnementen.be terecht voor volgende diensten :
- doorgeven van een adreswijziging (tijdelijk of definitief)
- correctie van uw gegevens
- tijdelijke onderbreking van uw abonnement
- signaleren van bezorgings- of andere problemen
Contactinfo Abonnementen.be
Roularta Media Group
Meiboomlaan 33
8800 Roeselare
telefoon: 078 353 313
Voor algemene vragen: info@abonnementen.be
Voor digitale toegang: onlineservice@abonnementen.be